Eerste werkdag/ First workingday - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Lilja Perdijk - WaarBenJij.nu Eerste werkdag/ First workingday - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Lilja Perdijk - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag/ First workingday

Door: Lilja

Blijf op de hoogte en volg Lilja

30 Augustus 2006 | IJsland, Reykjavik

Hallootjes!

Leuk zeg, om jullie berichtjes te lezen! Ik heb de laatste dagen, in Kopenhagen en hier in Neskaupstadur veel foto´s gemaakt. Die zal ik erbij zetten. Het is echt mooi hier... vandaag is het aardig koud en mistig, maar hiervoor hebben we eigelijk alleen maar goed weer gehad. Wat betekent rond de 10 graden, zonnetje en droog! Maandag ging ik dus naar de verjaardag van Sippa, de vrouw van de broer van Lilja. Zij was erg aardig, en er waren allemaal leuke mensen daar. Heb dus veel zitten kletsen...en verder, is het IJslands behoorlijk lastig! Ik probeer het te leren...ben begonnen met de grammatica die lijkt op Duits. Thorwaldur (zoals je het uitspreekt in ieder geval), de jongste zoon van Einar en Lilja, had me meegenomen naar zijn schoonfamilie gisteravond. Ook erg leuke mensen! Het zusje van zijn vriendin, Freydis was erg aardig. Ze is 15 jaar oud en spreekt heel goed Engels en zat in het team van beste volleybal-spelers van IJsland van die leeftijd. Ben meegeweest naar een volleybal- wedstrijd met haar. Was erg leuk om te zien! Ze speelt nu een wedstrijd in Denemarken. Vandaag begon ik om 7 uur s´ochtends met m´n eerste werkdag. Ik zag er heel mooi uit, met witte laarzen, een blauw schort, een blauw haarnetje en blauwe handschoenen aan. Ik kreeg de kleren daar gewoon en kon overal mijn naam in zetten. Er werken veel Poolse mensen (30) in de fabriek. Bas, schrik niet, er werken nu nog maar 45 mensen i.p.v. 150, het is allemaal erg machinaal geworden. Ik mocht vis op de lopende band leggen, allemaal in nette rijen. En te kleine vis moest ik weggooien, in een bak. Soms moest ik heel snel werken om het bij te houden, maar over het algemeen was het erg goed te doen. Voor de eerste dag was het leuk, want de collega´s waren erg aardig. En verder is het er erg luxe...je hebt 4x per dag 20 minuten pauze, en kun je gratis allerlei eten pakken...soep, broodjes, heel veel beleg, ei, van alles. Dus tot nu toe: top! Alleen zou ik het niet jaren lang willen doen... dan zou ik ´Blijf maar zwemmen, blijf maar zwemmen, blijf maar zwemmen´- achtige Dory neigingen krijgen denk ik! Hihi.

Liefs, Lilja.


Hello hello!

It´s really beautiful in here... we had beautiful weather as wel, lately. Now it´s a bit cold and misty, but that´s no problem! On monday I went the birthday of Sippa, the wife of the brother of Lilja. She is really nice, and there were a lot of nice people there! So, I have been talking a lot! But the Icelandic language is quite difficult! I am trying to learn it! Thorwaldur (as you pronounce his name, at least :P), took me with him to his mother in law for dinner. It was really nice, because she was friendly and she had a daughter of 15 years old. Her name is Freydis, and she is a nice and clever girl. She speaks english very well, and she plays volleyball at a very high level! Her team is second best of Iceland of that age! I went with her to the training, it was great to see that! Today she has a competition in Denmark. This morning, I had my first working day... I looked very beautiful! I wore white boots, and blue clothes of the fishing factory. There are a lot of Polish people working at the factory, 30 of the 45 people! S

  • 30 Augustus 2006 - 17:46

    Jonnie :D:

    heel lil! leuk dat je in ijsland zit haha. wist ik helemaal niet. hoop dat je het naar je zin zal hebben.
    kuss (K)
    ps. gisteravond las ik toevallig je oude brieven. :)

  • 30 Augustus 2006 - 19:08

    Karkie!!:D:

    Heey lil!! ik wist lekker wel dat je in ijsland zit!!! hehe, is mijn makker ook maar heh, kan ze niks aan doen!! we missen je vreeeeeeeeeeeeeeeeeeselijk, eeeeeeeeeeeeeeen we moeten nog steeds een keer bbquen, enjoy your holiday love!! looking forward to see you again!!! but enjoy it!
    love youuuuu

    big kisssssss

    and for my mattie ofcourse tooooo hehe
    bye(K)

  • 31 Augustus 2006 - 10:15

    Gera:

    Hey Lilja,
    Ik print jouw berichten uit voor de familie maar als je in dit tempo doorga dan heb ik binnen de kortste keren een boek!! Maar ga maar door, vind het heel erg leuk en succes op je werk... ben wel benieuwd hoelang je dit vol ga houden. Groetjes van Teus, Paul en Daisy. En mij (!) natuurlijk!!

  • 31 Augustus 2006 - 11:37

    Opa En Oma:

    Mooie foto's Lilja.
    We printen je verhalen uit en gaan in een apart mapje.
    Dat leest prettiger en het zorgt ervoor dat we niets van je verslagen missen! Fijn dat alles zo goed naar je zin gaat, dan is het wel een poosje vol te houden. Nog veel plezier en tot het volgend verhaal.
    Veel liefs van ons beiden!

  • 31 Augustus 2006 - 15:46

    Frans:

    Het is heerlijk te lezen dat je het zo naar je zin heb. Sterkte met je taal lessen wat echt, die schrijfwijze lijkt op niets. Graag een foto van je in die o zo mooie outfit.
    Volgens mij past blauw bij jouw.

  • 31 Augustus 2006 - 23:40

    Ivan:

    I am really glad that you are having a nice time there. it's really interesting to read how the things are working there. I will continue reading...
    kiss from Zagreb

  • 01 September 2006 - 13:05

    Ilsa:

    En zo begon Lilja's grote avontuur ver weg in het sprookjesachtige IJsland. In een visfabriek :)

    Veel plezier en succes.

  • 02 September 2006 - 19:42

    Christian:

    Heey!!!

    Wat leuk zeg dat je nu in IJsland zit!! Je grote avontuur is nu echt begonnen waar je het altijd over had;) Deze week is KC weer begonnen en nu moet ik mijn hersentjes met 4 havo boeken inproppen. ugghh. Veel plezier daar!!!

    Groetjes, Christian!

  • 02 September 2006 - 21:01

    Je Broerje:

    Ik vind het egt knap van je dat je het volhoud daar or! Ik heb weer me eerste lessen van Knapper gehad:)Het is wel een btje stil sonder jouw thuis or miss je ennuh veel plesier nog darow

  • 02 September 2006 - 22:17

    Djuna:

    Hey lief/ floofde/heksje van me :P,
    Kheb deze week nog vaak aan je moeten denken or. Toch n btje een raar idee, dat jij daar zo helemaal in je uppie in dat kouwe kikker- …....*euhm pardon* IJSlandje zit. Ik hoop dat je m’n sms-je nog hebt gelezen, wat ik vorige week had gestuurd, net voordat je op de trein stapte. Enne, is t nog n btje uit te houwe daar in die fabriek in je mooie blauwe outfit ;), of komt de vis je nu al (letterlijk of figuurlijk) de oren uit :P?! En hoe is t daar bij je naamgenote en haar man? Ist n btje gezellie, nog gekke, typisch IJslandse dingetjes gegeten (*VIS ?*, haha :P)? Heb je daar een beetje je eigen kamertje of plekje waar je al je zooi kwijt kunt :P?! Ik hoop op en verwacht nog een hoop (dit keer niet BERE-)spannende avonturen :P!Suc6 met t leren van IJslands!
    En hoewel ik ze tot nu toe heel leuk & mooi vind, verwacht ik toch nog wel een heeeeeeeeele hoop meer foto’s van je :P, jou kennende!
    Ik mis je heeeeeeel erg! Veel liefs! KuZzzzzzzzzzzzzzzz je floofde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Mijn eerste reis

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Met mij goed! Over een paar dagen vertrek ik naar IJsland... ik vertrek op zaterdag 26 augustus, en ben op maandagochtend heel vroeg, op 28 augustus in IJsland. Over een paar dagen zul je mijn avonturen in IJsland kunnen bekijken op deze website! Maar nu laat ik eerst mijn vakantiebelevingen in Kuterevo zien, over het vrijwilligersproject waar ik in Kroatie aan mee heb gewerkt. Je kunt hier tot en met 26 augustus, en daarna misschien ook nog wel, het verhaal lezen over Kroatie en de foto\'s bekijken. Het was daar echt geweldig! Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad: leuke beren, leuke mensen en een hele mooie natuur! Bedankt, Nederlandse vrijwilligersmaatjes van het internationale werkkamp! En de anderen natuurlijk!!!! Fijne vakantie voor zo lang het nog duurt...

En misschien tot later! (zou leuk zijn natuurlijk! :D)

Heel veel liefs en een berenknuffel van mij...

Lilja.

Hello everyone! (This is the English version :P)

How are you? I am fine! I will go to Iceland within a few days... I will leave on saturday the 26th of August. And I will be in Iceland on the 28th of August... about a few days you can check my adventures at this website! But for now: the story about Kuterevo, about the volunteersproject in Croatia that I\'ve done. Till the 26th of August, and maybe after that,you can read my story about Croatia and see the pictures. I really had a great time over there! Thank you for that, volunteers of the international workcamp! And the others, of course!!! Have a nice holiday for how long it takes...

And maybe I will see you later!

Lots of love and a bearhug from me...

Lilja.

Recente Reisverslagen:

22 September 2007

Where the *&$*?@*&!@$(^%?????

23 Augustus 2007

Het nieuwe avontuur: studeren!!!

23 Augustus 2007

Home again...

14 Juli 2007

Roskilde en IJsland rond

14 Juli 2007

Roskilde en IJsland rond
Lilja

Hallo allemaal! Hoe gaat het met jullie? Met mij goed! Over een paar dagen vertrek ik naar IJsland... ik vertrek op zaterdag 26 augustus, en ben op maandagochtend heel vroeg, op 28 augustus in IJsland. Over een paar dagen zul je mijn avonturen in IJsland kunnen bekijken op deze website! Maar nu laat ik eerst mijn vakantiebelevingen in Kuterevo zien, over het vrijwilligersproject waar ik in Kroatie aan mee heb gewerkt. Je kunt hier tot en met 26 augustus, en daarna misschien ook nog wel, het verhaal lezen over Kroatie en de foto\'s bekijken. Het was daar echt geweldig! Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad: leuke beren, leuke mensen en een hele mooie natuur! Bedankt, Nederlandse vrijwilligersmaatjes van het internationale werkkamp! En de anderen natuurlijk!!!! Fijne vakantie voor zo lang het nog duurt... En misschien tot later! (zou leuk zijn natuurlijk! :D) Heel veel liefs en een berenknuffel van mij... Lilja. Hello everyone! (This is the English version :P) How are you? I am fine! I will go to Iceland within a few days... I will leave on saturday the 26th of August. And I will be in Iceland on the 28th of August... about a few days you can check my adventures at this website! But for now: the story about Kuterevo, about the volunteersproject in Croatia that I\'ve done. Till the 26th of August, and maybe after that,you can read my story about Croatia and see the pictures. I really had a great time over there! Thank you for that, volunteers of the international workcamp! And the others, of course!!! Have a nice holiday for how long it takes... And maybe I will see you later! Lots of love and a bearhug from me... Lilja.

Actief sinds 21 Aug. 2006
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 26981

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2006 - 28 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: