Swingende schaapjes/ Swinging sheep - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Lilja Perdijk - WaarBenJij.nu Swingende schaapjes/ Swinging sheep - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Lilja Perdijk - WaarBenJij.nu

Swingende schaapjes/ Swinging sheep

Door: Lilja

Blijf op de hoogte en volg Lilja

24 September 2006 | IJsland, Reykjavik

Hallo daarzo!

Hoe ist met al jullie avonturen?! Ik hoop dat het goed gaat met jullie! Met mij wel hoor, heb nu gelukkig weer normale werktijden. Van 07:00 uur tot en met 15:00 uur van maandag tot en met vrijdag. Wat betekent dat ik vrije tijd heb voor allerlei hobby´s enzo! Bij gebrek aan theaterlessen of dans in dit stadje, ga ik misschien op volleybal, voetbal of kickboxen. Haha, gewoon om lekker actief te zijn en mensen te leren kennen. Verder wil ik graag gitaarlessen of pianolessen nemen.
Helemaal na wat ik vorig weekend in Egilsstaður gezien heb! Ben samen met Mariet en Rachel, de Nederlandse meiden, naar een klassiek Concert geweest. De dirigent was heel grappig...elke keer als het spel wat drukker werd, sprong hij de lucht in. Hij zat echt helemaal in z´n muziek! De muzikanten kwamen allemaal uit IJsland, en waren samen het beste klassieke orkest van IJsland. En dat was te horen ook! Er waren veel violen en blaasinstrumenten, en ook cello´s, een contrabas en een harp. Het klonk samen echt heel mooi...ze speelden Engelse stukken en ook stukken gecomponeerd door een IJslandse componist. Dat IJslandse klonk heel vrolijk en jazzy, erg leuk! Zaterdag brachten Rachel en Mariet me met de auto weer naar huis, na wat in cafe Te&Kaffi gedronken te hebben. In Reydafjördur werd s´avonds een nieuw overdekt (tegen de sneeuw) voetbalveld geopend, en een nieuwe burgemeester benoemd. Ben daar dus gaan kijken. Leuk om al die kids op het gras te zien dollen enzo! Heb daar de eerste Bryndis ontmoet, haha! Ze staat op de foto! Verder leer ik hier steeds meer mensen kennen...wat erg leuk is! Heb Johanna ontmoet, een leuke vrouw! Ze heeft zelf 13 tot 14 jaar in de visfabriek gewerkt, dus weet wat het is! Het is ook niet zo erg hoor, het was deze laatste week erg gezellig!
Dit weekend was ook heel leuk. Zaterdagochtend had ik mijn eerste IJslandse les. Phoe, wat een leuke maar lastige taal zeg! Hildur Vala, de lerares, schreef de vertaling op in het Pools, omdat de rest van de klas Pools is (allemaal visfabriekwerknemers!)...en dus leer ik twee talen :P Zaterdagavond ging ik naar Freydis, om samen met haar en haar moeder gezellig een film te kijken.
Vandaag ging ik samen met Robyn, een leuke vrouw die uit Australie komt en hier nu 20 jaar woont, schaapjes verzamelen. Ze werden bij elkaar gedreven in een grote stenen omheining, en van daaruit verzamelde elke boer zijn eigen schapen in kleinere omheiningen. Het was een echte attractie, deze swingende schapen. Veel kleine kids reden op de schapen. Het is de beste manier om ze mee te slepen: je benen eroverheen zwaaien en ze bij de horens mee slepen. Robyn en Siggi, haar man, hebben 5 schapen, wat voor genoeg lammen (8 per jaar) zorgt, om op te eten. Lambakjöt, iets wat IJslanders veel eten! Ben daarnet met Einar en Joon Egil, de man van Katrin, de zee op geweest om te vissen. We hebben 5 hotdog´s gevangen. Haha, zo noemt Einar ze. Heb alleen geen idee wat de Nederlandse naam is! Ik kom er nog wel achter...ze zijn mooi iig! Het was leuk om het bootje, Daddi, te besturen! Mijn rijbewijs halen gaat helaas niet lukken hier in IJsland...daarvoor moet ik eerst 185 dagen hier wonen, en ehm... het is zo´n beetje 1000 euro. Dus dat komt nog wel. Zomenteen ga ik rendier eten. Joon Egil is het hoofd van de jagers, en heeft dit jaar het grootste rendier gevangen sinds jaren...een mannetje van 130 kg, wat 30 kg meer is dan het hoogste gewicht daarvoor. De vrouwtjes kunnen tussen de 40 en 70 kg worden. Het is een erg vol en gezellig huis nu, hierzo! :D

Nou, tot het volgende bericht! De schaapachtige foto's enzo, staan op de website! www.renewestenberg.nl/lilja

Liefs, knuffel,

Lilja. :)

Hi everyone!

How are your adventures?! I hope you are all doing fine! I am ok...I am really having a nice time here now! I am working from 07:00 till 15:00 o´clock from monday till friday. Which means I have got a lot of free time to do nice things! There are no theater or dancinglessons in this town, but maybe I will go on volleybal, footbal, or kickboxing. Haha, just to be active and to get to know a lot of people. I would also like to learn how to play the guitar or piano. Especially after what I saw last week-end! I went to a classical concert in Egilsstaður together with the dutch girls Mariet and Rachel. It was a great concert, with a very funny leader. He jumped in the air when the orkest had to play faster. The musicians were all Icelandic, some came from the western part of Iceland. From Rejkjavik or the environment of Rejkjavik. The leader came from England. They played songs from England and from Iceland, which was very nice. The songs of the Icelandic componist were very jazzy and happy. At saturday, Rachel and Mariet brought me home. A new footballfield in a sporthouse (against the snow), was opened. I went to see the opening, which was some kind of grillparty. I met a lot of people last days, which is really nice! Johanna is a special women, she is an old collegue of my mother. She worked in the fishing factory for 14 years, so she knows how it is. But it´s not so bad! I really had a nice workingweek, because I was talking and having fun with the other employers.
This week-end was also very nice.
I had my first Icelandic lesson on saturdaymorning. A beautiful but very difficult language! Hildur Vala, the teacher, wrote the translations in Polish, because every student there comes from Poland. So I am learning two languages now, haha! ;)At saturdaynight I was watching a movie together with Freydis and her mother, which was funny.
Today, Robyn, a very friendly and interesting women from Australia, who lives here now for 20 years, took me with her to collect her sheep. It was very nice to see those jumping and swinging sheep in the enclosures! Every farmer needed to get their own sheep out of the whole group of sheep. You had to throw your leg over the sheep and get them by the horns. The sheep were marked with a label in their ear. Robyn and Siggi, her husband, have 5 sheep, which is enough for them. They have 8 lams every year, which is a lot of food! It´s a tradition to eat lamb in Iceland...it´s called lambakjöt. One hour ago I was sealing on the sea with Einar and Joon Egil, the husband of Katrin. We were sealing with Einars boat, Daddi. We catched 5 hotdogs (that´s how Einar calls them, I don´t know another name, haha! :P). Tonight we will eat rendeer, that Joon Egil catched. He is a rendeerhunter. This year he catched the biggest male rendeer ever... it had a weight of 130 kilo´s, which is 30 kilo´s more then normaly. The female ones can be 40 to 70 kilo´s. I maybe wanted to get my driving licence in Iceland, but it´s not possible... I will need to live here for half a year. And it´s too expensive...1000 euro´s. There are a lot of nice and friendly people in this full house now :)

Till the next message! The sheepy pictures are on the website: www.renewestenberg.nl/lilja

Lots of love, hugs,

Lilja. :)

  • 25 September 2006 - 05:08

    Bart:

    leukleuk

  • 25 September 2006 - 08:29

    Kim:

    Zo jij hebt echt al veel meegemaakt in een korte tijd. Echt leuk! Ik zit weer in de schoolbanken en naja bijzonder veel les heb ik nou ook weer niet :S Nog veel plezier in IJsland. Doeg.

  • 03 Oktober 2006 - 15:22

    Koosje:

    Hæ Lilja!!

    sorry voor mijn late reactie, maar ik heb het erg druk gehad afgelopen week. Jeetje zeg wat een hoop schapen. Heb zelf nog niet de kans gehad om de Eastern Fjords te zien, ben naar een vakantiehuisje iets boven Höfn geweest, maar niet verder dan dat. Bevalt het een beetje daar? Ook zo koud als het hier is in Reykjavik. Hoop dat het weer een beetje mooi blijft deze maand, wil nog rondreizen, maar ondanks dat ik uit Nederland kom hou ik toch niet zo van regen ;)
    Laat het vooral weten als je wat nodig hebt of als ik iets voor je kan doen hier in Reykjavik!! Mijn emailadres is koosjespitz@hotmail.com en mijn telefoonnr 8934201.

    bless bless,

    Koosje

  • 06 Oktober 2006 - 18:02

    Domme:

    hey lilja, greetings from germany, sorry for using your site as a yellow page, but it is absolutely necessary...to people from kuterevo, does somebody know the correct e-mail address of brenda?! thanks a lot, and greetings to you! domme

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Mijn eerste reis

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Met mij goed! Over een paar dagen vertrek ik naar IJsland... ik vertrek op zaterdag 26 augustus, en ben op maandagochtend heel vroeg, op 28 augustus in IJsland. Over een paar dagen zul je mijn avonturen in IJsland kunnen bekijken op deze website! Maar nu laat ik eerst mijn vakantiebelevingen in Kuterevo zien, over het vrijwilligersproject waar ik in Kroatie aan mee heb gewerkt. Je kunt hier tot en met 26 augustus, en daarna misschien ook nog wel, het verhaal lezen over Kroatie en de foto\'s bekijken. Het was daar echt geweldig! Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad: leuke beren, leuke mensen en een hele mooie natuur! Bedankt, Nederlandse vrijwilligersmaatjes van het internationale werkkamp! En de anderen natuurlijk!!!! Fijne vakantie voor zo lang het nog duurt...

En misschien tot later! (zou leuk zijn natuurlijk! :D)

Heel veel liefs en een berenknuffel van mij...

Lilja.

Hello everyone! (This is the English version :P)

How are you? I am fine! I will go to Iceland within a few days... I will leave on saturday the 26th of August. And I will be in Iceland on the 28th of August... about a few days you can check my adventures at this website! But for now: the story about Kuterevo, about the volunteersproject in Croatia that I\'ve done. Till the 26th of August, and maybe after that,you can read my story about Croatia and see the pictures. I really had a great time over there! Thank you for that, volunteers of the international workcamp! And the others, of course!!! Have a nice holiday for how long it takes...

And maybe I will see you later!

Lots of love and a bearhug from me...

Lilja.

Recente Reisverslagen:

22 September 2007

Where the *&$*?@*&!@$(^%?????

23 Augustus 2007

Het nieuwe avontuur: studeren!!!

23 Augustus 2007

Home again...

14 Juli 2007

Roskilde en IJsland rond

14 Juli 2007

Roskilde en IJsland rond
Lilja

Hallo allemaal! Hoe gaat het met jullie? Met mij goed! Over een paar dagen vertrek ik naar IJsland... ik vertrek op zaterdag 26 augustus, en ben op maandagochtend heel vroeg, op 28 augustus in IJsland. Over een paar dagen zul je mijn avonturen in IJsland kunnen bekijken op deze website! Maar nu laat ik eerst mijn vakantiebelevingen in Kuterevo zien, over het vrijwilligersproject waar ik in Kroatie aan mee heb gewerkt. Je kunt hier tot en met 26 augustus, en daarna misschien ook nog wel, het verhaal lezen over Kroatie en de foto\'s bekijken. Het was daar echt geweldig! Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad: leuke beren, leuke mensen en een hele mooie natuur! Bedankt, Nederlandse vrijwilligersmaatjes van het internationale werkkamp! En de anderen natuurlijk!!!! Fijne vakantie voor zo lang het nog duurt... En misschien tot later! (zou leuk zijn natuurlijk! :D) Heel veel liefs en een berenknuffel van mij... Lilja. Hello everyone! (This is the English version :P) How are you? I am fine! I will go to Iceland within a few days... I will leave on saturday the 26th of August. And I will be in Iceland on the 28th of August... about a few days you can check my adventures at this website! But for now: the story about Kuterevo, about the volunteersproject in Croatia that I\'ve done. Till the 26th of August, and maybe after that,you can read my story about Croatia and see the pictures. I really had a great time over there! Thank you for that, volunteers of the international workcamp! And the others, of course!!! Have a nice holiday for how long it takes... And maybe I will see you later! Lots of love and a bearhug from me... Lilja.

Actief sinds 21 Aug. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 26976

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2006 - 28 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: