Feestjes, visjes en muziekjes / Party´s & co ;) - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Lilja Perdijk - WaarBenJij.nu Feestjes, visjes en muziekjes / Party´s & co ;) - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Lilja Perdijk - WaarBenJij.nu

Feestjes, visjes en muziekjes / Party´s & co ;)

Door: Lilja

Blijf op de hoogte en volg Lilja

08 Oktober 2006 | IJsland, Reykjavik

Velkominn i Neskaupstað...

Welkom in deze enorme stad van ´ons kent ons´, overdekt met een grote grijze wolken deken, die wappert en waait. Het is hier nat en koud, en de eerste sneeuw is gevallen in de bergtoppen. Een mooi gezicht. Het is nu zondag, 13:15 uur. Ik zit na te denken over de laatste twee weken...heb veel gedaan en veel beleeft. Heel wat gefeest en genoten van vrolijke gezichten van gezellige feestgangers. Vrijdag 29 september was er een feestje in Egilsbud, het restaurant in dit dorp. Voor de werknemers van de visfabriek, omdat we zo hard gewerkt hadden. We gingen mexicaans eten...dorrito´s in de soep en in de salade, beetje sambal bij, en klaar ;) Haha, was wel heel lekker hoor.
Verder was er daarna muziek, en waren er drie jongens die op hun gitaar gingen spelen en bekende liedjes zingen. Was erg leuk! Ze waren best goed ook. Verder was er om drie uur s´nachts (daarna) nog een Pools feestje bij een Pools stelletje thuis. Veel drinken, dansen en lachen houdt dat in. Was leuk om mee te maken! Afgelopen woensdag heb ik mijn eerste pianoles gehad, en ik probeer mezelf nu thuis gitaar aan te leren. Phoe, het is beiden erg moeilijk. Maar wel heel leuk! August, mijn leraar, is een aardige man. Gisteravond was er een Tonspila (Muziekspel/ optreden) van de muziekschool, omdat ze 50 jaar bestaan. Degenen die daar speelden waren erg goed en professioneel. Er is een vrouw van 63, uit Tsjechie die operazangeres is en zanglessen geeft. Ze droeg een knalroze jurk, en was erg appart. Haha, lijkt me leuk om van haar zangles te krijgen! Heb verder Stefan Þorleifsson en zijn vrouw Guðrun ontmoet. Echt bijzondere mensen! Stefan is 90 jaar en nog steeds heel actief en vrolijk. Het is ongelofelijk...hij heeft echt veel voor dit dorp gedaan, en wordt heel erg gewaardeerd door iedereen. Afgelopen donderdag had ik vrij, er was geen vis. Heb dus geschildert in het natuurpark, had alleen geen camera bij me. En dan vliegen er natuurlijk net drie raven twee meter boven m´n hoofd! Was wel erg mooi. Na het optreden van de muziekschool ben ik nog naar een feestje bij een Poolse vriend, Tomek, gegaan. Leuk communiceren met hem, haha...hij spreekt twee woorden Engels en twee woorden IJslands. :P

Hoe gaat het met jullie? Ik hoop goed! Hoe is de herfst in Nederland?

Liefs, knuffel (faðma),:D

Lilja.

Englisch version:

Velkominn i Neskaupstað...

Welcome in this enormous town where everyone knows eachother (or is related to eachother), covered clouds that are waving in the wind. It´s cold now, and wet. The first snow felt in the mountaintops this week. It´s sunday now, 14:04 o´clock. I am thinking of what I have done in the past two weeks. It´s a lot...I partied a lot and enjoyed the happy faces of the friendly partypeople. On friday the 29th of September, there was a party in Egilsbud, the restaurant of this town. It was a party with the people from the fishingfactory, because we worked so hard. We were eating mexican food... drop some dorito´s in a salat and it´s mexican :P...just kidding, it tasted really nice! After that, there were three boys playing on guitars and singing famous rock and blues songs. It was really nice music to dance on, and they were quite good! At three o´clock in the night (at the end of the party in Egilsbud), there was another party, in the house of a couple from Poland. There were a few people drinking, dancing and laughing. Typical Polish, they told me. It was nice to see.
Last wednesday I had my first pianolesson at the musicschool, and I am trying to teach myself how to play the guitar. It´s not easy, but I like it very much! August, my teacher is a nice person. Yesterday night there was a Tonspila, a concert of the musicschool. The musicschool exists for 50 years now, so that´s why there was a concert. Those old-students from the musicschool were very good, they were professionals. There is a women of 63 years old, who comes from Czech, and is an old opera-singer. She was wearing a very pink dress. She is giving singing lessons...haha, I think it´s nice to have lessons from her! I met Stefan Þorleifsson and his wife. Amazing people! Stefan is 90 years old and still very healthy and active. He has done a lot for this town, and gets a lot of apreciation from everyone. Last thursday I had a day off because there was no fish. I was drawing in the county park and didn´t had my camera with me. And of course, on that moment, there are flying three ravens over my head! They were very beautiful, and I could see them very well. Yesterday night, after the concert, I went to a party of a Polish friend of me, Tomek. It was nice, but it´s hard to communicate with him because he only speaks two words of English and two words of Icelandic. :P

How are you, several km away from me? Let me know! ;)

Love, hugs, (faðma in Icelandic)

Lilja.

  • 08 Oktober 2006 - 14:53

    Bart:

    Herfst is nog niet heel erg begonnen hier, tot gisteren was het hier heerlijk weer en 23 graden :). Vandaag begint het iets frisser te worden (Yes!!). Leuk dat jij het daar zo leuk hebt!

    ciao!

  • 08 Oktober 2006 - 15:00

    Fruitellaheks:

    Hoi hoi Madame Mikmakje,

    Ik vind het leuk om al je avonturen te lezen. Heb nog steeds zeer beperkt internet (ben nu achter de computer van een huisgenoot)
    Klinkt leuk al die feestjes. Gaaf om te lezen dat je pianolessen hebt... Bij mij komt er niks van terecht met die piano. Zucht, had een piano maar pootjes. Dat houten geval is nooit waar ik ben... Nouja, heb momenteel toch geen tijd. Druk met school, maar dat is niet erg, want ik vind het heel leuk. Ik heb Donderdag mijn eerste beoordeling op school van een keuzevak wat ik as Donderdag afsluit. Wel spannend. Ga hard aan de slag om voor Donderdag nog zo veel mogelijk te maken. O ja... back to the point. Als je terug in Nederland bent, ooit, misschien, moeten we maar eens samen achter de piano gaan zitten. (Als ik het dan niet inmiddels verleerd ben (schaamsmiley))

    Wat een feestjes heb jij zeg... haha, klinkt heel tof allemaal. Ik heb hier ook wel voldoende amusement. We gaan met een heeele grote groep met klasgnoten enzo Sinterklaas vieren met, waarbij de surprises belangrijker zijn dan het cadeautje. (tja... kunstacademici) En as Donderdag gaan we met een cluppie naar de pannekoekenboot in Zwolle.

    Ik heb nu een kamer in Dedemsvaart die ik deel met een vriendin van de kunstacademie en 2 jongens. Sinds Vrijdag heb ik ook een poesje in huis: Gaia. Ze is superlief, heel knuffelig en heel springerig en speels. Als ik even weg ben (zoals nu) begint ze meteen te miauwen.

    Er is hier een improvisatietoneel vereniging in Zwolle, waar ik een keertje bij wil kijken om te kijken of ik er misschien bij wil. Ze oefenen in mijn stamcafeetje in Zwolle: Art In Motion, waar ik misschien wat schilder/tekenwerk van mij kan hangen. (Het is een kunstcafe waar ze beginnende kunstenaars een kans geven wat van hun te laten zien)

    Atletiek, dejmbe, piano, toneel, healing touch... Allemaal dromen van dingen die ik wil doen en stiekem weet ik dat ik geen tijd heb en... (1 van mijn grootste angsten) ik keuzes moet maken. Ik heb al van verschillende ouderjaars van Artez gehoord dat hobbies naast de studie bijna onmogelijk zijn. 1 meisje die ik heb geintervieuwd vertelde me dat ze 6 dagen in de week 12 uur per dag werkte en dan nog een halve dag. pfff...

    Ik denk... na zo'n lang berichtje over Lilja, vind je het misschien ook leuk om iets over mij te horen.

    O ja... en de herfst is prima. We hebben best lang heel mooi weer gehad. (Op school in elke pauze alleen maar buiten op de binnenplaats geweest) En de blaadjes zijn mooi rood, groen, bruin en geel van kleur...
    Ik kijk met open ogen naar elk blaadje en ik pak er minstens 5 per dag op om ze uitgebreid te bestuderen...

  • 08 Oktober 2006 - 15:03

    Fruitellaheksje:

    Ik vergeet je helemaal een knuffel te geven.

    Als je trouwens een beetje wil volgen waar ik mee bezig ben op school... Ik zet mijn werken op:
    www.lascivae.deviantart.com

    Knuffel,
    Tamaartje

  • 08 Oktober 2006 - 19:37

    Audrey:

    Hey daar!!!!! Ik moet natuurlijk beginnen met de hartelijke groeten van Jonah!! Ik denk regelmatig aan je, zeker op woensdag bij de djembélessen! Ik draag je "berenketting", ook als uiting van respect voor het avontuur dat je ingegaan bent. Ik heb ook contact gehad met je zus over haar aankomende stage in Suriname. Bijzonder stel zijn jullie met z'n allen. Mooi om daar een beetje van te mogen snoepen.
    Ik wens je heel veel leuke momenten, waar je volgens mij geen tekort aan hebt tot nu toe. Ik hou je berichten in de gaten en we denken er nog steeds over na je op te zoeken voordat je terugkeert naar Blanda (Nederland).
    We zijn heel erg benieuwd naar de omgeving van je avontuur! GENIET!!!!! Een tromgroet, Audrey en natuurlijk ook Jonah en Alex. Met een dank voor de momenten die we met je hebben mogen delen.

  • 09 Oktober 2006 - 08:27

    Opa En Oma:

    Zo te lezen vermaak je, je daar prima en kom je straks nog als een muzikaal wonder terug! Is daar een piano in huis waar op je kunt oefenen?
    Opa heeft nu een Sparta-fiets aan geschaft met elektrische ondersteuning. Naarate je wat harder trapt helpt het motortje dat in da achternaaf zit wat meer mee.. Het werkt grandioos! Er is in heel Nederland een netwerk van oplaadpunten bij cafe's en restaurants waar je tijdens de kofiie of eten bij kunt tanken.
    Alles gaat hier goed.
    Veel liefsva

  • 09 Oktober 2006 - 08:35

    Opa En Oma:

    Zo te lezen is het verblijf daar wel vol te houden enkom je misschien nog als een muzikaal wonder terug!
    Is daar een piano in huis waarop je kunt oefenen?
    Opa heeft een Spata-fiets aangeschaft met een elktromotortje in de achternaaf dat meer ondersteund naarmate je harder trapt. Het werkt grandioos! n heel Nederland is al een netwerk van oplaadpunten bij cafe's en restaurants om tijdens de koffie of het eten om wat bij te laden. Zo kan je dan je actieradius van ca 55 km wat groter maken.
    Alles hier kits en geniet verder van je trip.
    Van ons beide veel liefs!

  • 09 Oktober 2006 - 16:29

    Irma:

    dank je wel voor je kaartje, wij zijn allemaal druk,druk,... werk enz... geniet jij maar lekker van alle leuke dingen die op je af komen! Vandaag heerlijk weer hier, 19graden nog niet echt herfstig. Groeten van ons allemaal.
    irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Mijn eerste reis

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Met mij goed! Over een paar dagen vertrek ik naar IJsland... ik vertrek op zaterdag 26 augustus, en ben op maandagochtend heel vroeg, op 28 augustus in IJsland. Over een paar dagen zul je mijn avonturen in IJsland kunnen bekijken op deze website! Maar nu laat ik eerst mijn vakantiebelevingen in Kuterevo zien, over het vrijwilligersproject waar ik in Kroatie aan mee heb gewerkt. Je kunt hier tot en met 26 augustus, en daarna misschien ook nog wel, het verhaal lezen over Kroatie en de foto\'s bekijken. Het was daar echt geweldig! Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad: leuke beren, leuke mensen en een hele mooie natuur! Bedankt, Nederlandse vrijwilligersmaatjes van het internationale werkkamp! En de anderen natuurlijk!!!! Fijne vakantie voor zo lang het nog duurt...

En misschien tot later! (zou leuk zijn natuurlijk! :D)

Heel veel liefs en een berenknuffel van mij...

Lilja.

Hello everyone! (This is the English version :P)

How are you? I am fine! I will go to Iceland within a few days... I will leave on saturday the 26th of August. And I will be in Iceland on the 28th of August... about a few days you can check my adventures at this website! But for now: the story about Kuterevo, about the volunteersproject in Croatia that I\'ve done. Till the 26th of August, and maybe after that,you can read my story about Croatia and see the pictures. I really had a great time over there! Thank you for that, volunteers of the international workcamp! And the others, of course!!! Have a nice holiday for how long it takes...

And maybe I will see you later!

Lots of love and a bearhug from me...

Lilja.

Recente Reisverslagen:

22 September 2007

Where the *&$*?@*&!@$(^%?????

23 Augustus 2007

Het nieuwe avontuur: studeren!!!

23 Augustus 2007

Home again...

14 Juli 2007

Roskilde en IJsland rond

14 Juli 2007

Roskilde en IJsland rond
Lilja

Hallo allemaal! Hoe gaat het met jullie? Met mij goed! Over een paar dagen vertrek ik naar IJsland... ik vertrek op zaterdag 26 augustus, en ben op maandagochtend heel vroeg, op 28 augustus in IJsland. Over een paar dagen zul je mijn avonturen in IJsland kunnen bekijken op deze website! Maar nu laat ik eerst mijn vakantiebelevingen in Kuterevo zien, over het vrijwilligersproject waar ik in Kroatie aan mee heb gewerkt. Je kunt hier tot en met 26 augustus, en daarna misschien ook nog wel, het verhaal lezen over Kroatie en de foto\'s bekijken. Het was daar echt geweldig! Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad: leuke beren, leuke mensen en een hele mooie natuur! Bedankt, Nederlandse vrijwilligersmaatjes van het internationale werkkamp! En de anderen natuurlijk!!!! Fijne vakantie voor zo lang het nog duurt... En misschien tot later! (zou leuk zijn natuurlijk! :D) Heel veel liefs en een berenknuffel van mij... Lilja. Hello everyone! (This is the English version :P) How are you? I am fine! I will go to Iceland within a few days... I will leave on saturday the 26th of August. And I will be in Iceland on the 28th of August... about a few days you can check my adventures at this website! But for now: the story about Kuterevo, about the volunteersproject in Croatia that I\'ve done. Till the 26th of August, and maybe after that,you can read my story about Croatia and see the pictures. I really had a great time over there! Thank you for that, volunteers of the international workcamp! And the others, of course!!! Have a nice holiday for how long it takes... And maybe I will see you later! Lots of love and a bearhug from me... Lilja.

Actief sinds 21 Aug. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 26976

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2006 - 28 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: